26.8.2013

דז'ינקוייה, פרושה, פשפרשם...

כן כן... חזרנו מוורשה ואני עוד בהשפעה: תודה, בבקשה, סליחה... יש יותר פולני מזה? אולי רק לשתות תה פושר, לבד במטבח בחושך ולנוח בקבר :)

אני אחלק את הפוסט היום ל-3 חלקים:
הטיול והמלון
ההמלצות שלי
והכי חשוב- השופינג!

הטיול-
נסענו ל-5 ימים עם החלטה מראש לא לבקר במחנות ולא לצאת מתחומי העיר.

את היום הראשון התחלנו בסיור במתחם העיר העתיקה. בעיניי זהו המקום היפה ביותר בעיר. האזור כולו מלא סמטאות צרות, הרחובות מרוצפים באבן כשהמרכז הוא כיכר השוק העתיק שנהרסה כמעט לחלוטין במלחמת העולם השניה (כמו רוב העיר), שוחזרה ואף נכנסה לרשימת אתרי המורשת הלאומית של אונסק"ו. בנוסף, אהבתי מאד את הבתים הצבעוניים באיזור העתיק, שמאד מזכירים את הבניינים בפראג וכמובן את הברביקן- השער שמפריד בין העיר העתיקה לחדשה.
רחובות ציוריים, בניינים צבעוניים...

ארמון המלוכה

עגלה עם סוסה

הארמון הנשיאותי, יש שם גם 2 חיילים ששומרים עליו...

העיר העתיקה- בשיפוצים...

חומות העיר- הברביקן

היום השני הוקדש לעיר החדשה. וכאן אין הבדל מהותי בין ורשה ובין כל עיר אירופאית אחרת. הרבה גנים ציבוריים, מדשאות ומזרקות. רחובות מתויירים, מוזאונים והמון פסלים ואנדרטאות. ביקרנו במוזאון הלאומי, ואני בתור אוהבת מוזאונים התאכזבתי מאד. לא התחברתי לאף ציור (אני לא מבינה באמנות, אני רק יודעת אוהבת/ לא אוהבת. ולא אהבתי).
חנות שמכינים בה סוכריות.
הבחור חותך כל כך מהר שממש רואים את היד שלו בתזוזה...

אנדרטת מרד ורשה (לא גטו ורשה)

הנסיכה הפרטית שלי :)

החתיך שלי...

היום השלישי והרביעי הוקדשו לשופינג. מבחינת מחירים מדובר בתענוג לכל שופיסט/ית. המחירים זולים מהמחירים בארץ בין 25%-50% אם לא יותר. ולחובבות זארה, ברשקה ופול אנד בר מדובר בפנטזיה שלא נגמרת... וכמובן לחובבות אינגלוט (מותג איפור מקצועי, איכותי ופולני).

תחילת היום האחרון- הוקדשה לקצת יהדות, רגשנות ודמעה. ביקרנו בקיר שנותר מגטו ורשה. הקיר הבודד נמצא ממש בתוך חצר פנימית של בניין מגורים, משם המשכנו לבית הכנסת נוז'יק, שהוא ביה"כ היחיד ששרד בוורשה מלפני השואה וגם פעיל כיום. בדרך לבית הכנסת, פגשנו קבוצה של כ-7 חרדים יהודים שחזרה מתפילה בבית הכנסת, והם סיפרו לנו שהקהילה בוורשה כ"כ קטנה, שהיו צריכים להטיס במיוחד את אחד מהקבוצה שהוא מוהל ע"מ לקיים ברית מילה של חבר אחר בקהילה... לבית הקברות היהודי לא הגענו כי החבר'ה הודיעו לנו חגיגית שבית הקברות סגור בשבת... (איך לא חשבנו על זה קודם)?
הבניין האחרון שנותר מהגטו. העירייה מתה להרוס אותו, הקהילה היהודית מתנגדת.
וכך הוא נראה: עזוב ונטוש עם תמונות של יהודים מהתקופה.

ה"קיר" של הגטו
בגלל שהיה לנו עוד חצי יום "לשרוף" ומזג האוויר היה נפלא, המשכנו לטייל ברחובות העיר והגענו לקניון VITKAC. מדובר אמנם בקניון בן 4 קומות, לא גדול ויש בו אך ורק חנויות של מותגי על: גוצ'י, לנווין, ג'יבנשי, ארמני ועוד. הסיור בו מזכיר יותר ביקור במוזיאון מאשר בקניון. מומלץ! חוויה מעלפת לכל הדעות.

מנורות בקניון... מהמם שאין לתאר!

המלון-
אנחנו השתכנו במלון אינטרקונטיננטל. מדובר במלון מאד מרכזי (זו השריטה שלי, מלון באמצע של הצנטרום של הפאיילה), המלון הוא ברמת 5 כוכבים (כי ככה זה כהחבילה זולה גם המלון משתדרג), ובכל רגע נתון חונות מול המלון מכוניות פורשה, מרצדס ושוות אחרות... המלון ממוקם מול ארמון התרבות והמדע שהוא הבניין הכי גבוה בפולין ואולי גם הכי יפה, ובמרחק 5 דקות הליכה מהתחנה המרכזית של העיר ומקניון Zlote Tarasy המוצלח. המלון מומלץ ביותר.

הנוף מהחדר

הבטחתי פורשה בכל הצבעים, לא?

ההמלצות שלי- (הערה: ההמלצות מתייחסות למטיילים שאינם מהמרים. להבנתי, בתי הקזינו בוורשה מדהימים וישראלים רבים חוזרים לעיר ע"מ ליהנות מהם).
מדובר בעיר חמודה להפליא וזולה מאד. זולה גם מבחינת ההגעה: טיסה+ מלון וגם מבחינת השהייה בה: תחבורה ציבורית, מסעדות (ארוחה טובה תעלה כ- 70-80 ש"ח לאדם, ארוחת מקדונלדס כ- 15-20 ש"ח). ההמלצה שלי היא לקוויקי של 3 לילות בלבד, או לחילופין טיול ארוך יותר עם יציאות לערים אחרות. (יש לקחת בחשבון שערים אחרות די רחוקות וע"כ ההגעה אליהן מייקרת את הטיול מאד).
לסופ"ש קצר לנקות את הראש, וורשה היא יעד מומלץ ביותר!

ארמון התרבות והמדע מואר ביום שבת בערב

ועכשיו למסמר הערב: השופינג-
זול זול זול!!!
הגברים שלי רכשו מעילים, הילדונת חולצה ואני התחדשתי בשמלה (אין כרגע תמונה, טרם גוהצה*), תיק והמון איפור בעיקר מאינגלוט.
קבלו אותם במחיאות כפיים סוערות: ה ר כ י ש ו ת :

תיק עור כתום- 300 ש"ח...

אינגלוט וחברים...

כל צללית כ-13 ש"ח

ההתפרעות כללה פלטה+20 צלליות

הדורליין של אינגלוט, ואייליינר של מייבילין
יש ניקס לבן!!!!!   וקולורסטיי שחור

מקווה שהצלחתי קצת לשתף אתכם ולעזור בבחירת היעד לחופשה הבאה, כי אנחנו עובדים בשביל לחיות ולא חיים בשביל לעבוד!!!

וכמו תמיד, אני כאן בשבילכן בבלוג, בפייס, במייל, בטלפון ובבית הקפה הקרוב. אז אל תתביישו ושימרו על קשר!