15.2.2014

נשים אמיתיות יודעות מה הן רוצות!

ששששששששבת שששששששששלום!!!

כן, מסתבר שהכי קל זה לכתוב פוסט בשבת, במיוחד לאור העובדה שאני עובדת כמו מטורפת ונמצאת במשרד בערך 10 שעות כל יום...
אז כל השבוע אני נחשפת להמון חומרים, חלקם נפלאים, חלקם גרועים וחלקם ממש מרגיזים אותי. ובשבת יש לי את הזמן והשקט לכתוב עליהם ולהביע את דעתי, (על ספל נס קפה מגורען, חיוור ועצוב כי ככה אני-לא אנינת טעם בקפה).

השבוע "עלה בגורל" נושא "הנשים האמיתיות" בפרסומות.
בתקופה האחרונה התחיל מן טרנד כזה שחברות אופנה מעלות פרסומים של נשים אמיתיות ללא פוטושופ או בובות תצוגה בדמות נשים אמיתיות וכל זה ע"מ להראות עד כמה הן קשובות לציבור הנשים הרוכש את הבגדים שלהן.
אממה, הדוגמניות בד"כ רזות, ספורטיביות ולא משקפות את מידותיהן של ציבור הקונות הרחב, דבר שמעורר כעס מסויים. כי אם כבר פרסמתם מודעה עם "אישה אמיתית" אז לכו עד הסוף....

הנה כמה תמונות מפרסומות של אמריקן-אפרל ו-aerie (מותג לביגוד תחתון ושינה)

aerie- תחתונים ללא פוטושופ

אמריקן אפרל- כי לסקסיות אין תאריך תפוגה (מתוך הפרסומת)


טוסיק ללא פוטושופ אבל במידה 0...














וכמובן הגדילו לעשות אמריקן אפרל הפרובוקטיביים עם בובות חלונות הראווה שלהם (ראיתי את זה בניו יורק בלעכס)...
ללא מילים...




וזו דעתי בנושא, ואני בכוונה מחלקת ל-3 חלקים: 

התאגידים-
כל חברה חייבת להרוויח. בסופו של יום קיימות 2-3 שורות בדוחות הכספיים של כל חברה קטנה כגדולה שקובעים את עתידה (בעיקר מול המממנים): שורת ההכנסות, התזרים והרווח הנקי של החברה. מבלי להיכנס לבנקאות/ כלכלה, ככל שהסכום של שלושת המרכיבים הללו גבוה יותר, החברה שווה יותר ובעלת דירוג גבוה יותר.
מכאן, שהתאגידים יעשו כמעט כל דבר כדי לשפר את ההכנסות שלהם.
באופנה רואים את זה בעיקר בפרסומות, והרי פרסומת ככל שהיא פרובוקטיבית היא תעשה יותר באז ותמשוך יותר סקרנים מניסיון- זה מגביר את קצב המכירות.
ולכן כל המקטרגים על הפרסומות כי הדוגמניות הן לא בדיוק "נשים אמיתיות", קחו בחשבון שאף חברה לא עושים פרסומות בשביל התרומה לחברה. הכל נעשה בשביל הנראות, וכשמופעל לחץ צרכני להפחתת כמויות הפוטושופ המטורפות בפרסומות, יש מי שעולה על הגל.

"נשים אמיתיות"-
למה אני מכניסה למירכאות את הביטוי נשים אמיתיות? כי כולנו נשים אמיתיות.
אני אפתיע אתכן גם נשים במידה 0 קמות בבוקר, מצחצחות שיניים ועושות פיפי... (שוק?!?!? הלם?!?!?)
אז קצת נמאס לי לשמוע את הביטוי הזה כמתייחס אל נשים במידות ביניים או לשמנות.
יש רזות, יש שמנות, יש גבוהות ונמוכות, יפות ומכוערות, יש פיסחות ויש עילגות וכולן...... אמיתיות.
מה שכן הצרכניות אמורות להבין שחברה לא תפרסם בד"כ דוגמנית שלא עוברת טוב מצלמה. וכן בתקופה הנוכחית זה אומר רזה.  !c'est la vie - Take it or Leave it .

גל גדות- היא אישה אמיתית
מליסה מקארת'י- אישה אמיתית

ואפילו לנה דנהאם היא אישה אמיתית...


והכי חשוב- אנחנו
אנחנו כצרכניות צריכות להבין שלא משנה מי תהיה הפרזנטורית של חברה ומה יהיה נושא מסע הפרסום של החברה, אם חברה לא מוכרת בגדים שמתאימים לי ולמבנה הגוף שלי אין צורך להתרגז או להיעלב, פשוט אל תיכנסו לחנויות של אותה החברה.
ואני אתן דוגמה קטנה: אני בלוגרית אופנה, אני במידה 44 (זוכרות: טוסיק עם ת.ז. משל עצמו)... אז אני מקבלת הזמנות להשקות ולתצוגות אופנה שונות של רשתות ושל מעצבים ישראלים. השאלות הראשונות שאני שואלת את המזמינים ובעיקר את עצמי: יהיו בגדים שמתאימים לי? מה טווח המידות? ואם התשובות לא מוצאות חן בעיניי, או לחלופין אני יודעת שאלו רשתות שאני מראש בוחרת לא להיכנס אליהן בגלל חוסר בטווח מידות, אז אני מוותרת.
לא יראו אותי בתצוגה של חברה שמייצרת בגדים עד מידה 40-38 רק כדי להגיד שהוזמנתי, הייתי והתחככתי עם כל המי ומי. זה לא מעניין אותי בשיט. כן מעניין אותי לקדם את מי שאני נהנית ללבוש את הבגדים שלו.
וככה אני ממליצה לכולכן: לא טוב- לא כסף!
אל תיכנסו לרשת רק כי היא "קולית" בפרסומות ואז יקרה אחד משניים: או שלא תמצאו בגד שיראה טוב עליכן ותתבאסו, או חמור מכך תרכשו בגד "סופר מאגניב" אבל תיראו בו כמו ליצניות כי הוא קצר/ צר עליכן.
לכו על רשתות ומעצבים שמייצרים בגדים שמתאימים לכן ומחבקים אתכן. תיראו טוב ורק אז תוכלו לקרוא לעצמכן נשים אמיתיות ללא מירכאות.
כי נשים אמיתיות יודעות מה הן רוצות!

זהו תם הטקס...
המסדר יעבור לדום (שזה אומר קצת תמונות אחרי החפירה)
כל הבגדים נרכשו בניו יורק בטיול האחרון שלי. מרבית הבגדים נרכשו ב-C21 (יש אתר מקוון לקניות ולדעתי הם שולחים גם לארץ). ואני חייבת שוב לציין לטובה את הרשתות הגדולות בארה"ב בהן מידה 14 (44 אירופאית) היא בסטנדרט. ויש קומות/ מחלקות שלמות לבגדים במידות גדולות (W) וקטנות (P).

שמלת "מותן צרעה"
יוצא שאני ממש מחבבת אדום :)


החולצה של טהרי
הבעל שלי!
זה ורוד לא אדום...

























ביי בינתיים, ותזכרו שכמו תמיד, אני כאן בשבילכן בבלוג, בפייס, במייל, בטלפון ובבית הקפה הקרוב. אל תתביישו ושימרו על קשר!

לא רוצה להפסיד אפילו פוסט אחד?  כדאי להצטרף אלי לרשימת התפוצה ממש פה למעלה בצד שמאל בכפתור JOIN ME הכחלחל. למי שאין ג'ימייל דרך BLOGLOVIN (הציור של האישה העירומה).  וכמובן לעשות LIKE לעמוד הפייסבוק!