18.5.2015

פוסט אורח - אורלי , גמילה מגלוטן וסוכר

הקדמה
היום משהו שונה לגמרי ממה שאני עושה וכותבת עליו בד"כ.
את אחותי האמצעית אורלי חלקכם מכירים מהסקירה שהעליתי בזמנו על מוצרי הטיפוח והאיפור
של חברת גאיה (כאן)
בעיניי אורלי היא בחורה יפייפיה בואכה מהממת ומלאה שנלחמת לרדת במשקל שנים ובכל מיני דרכים
אך ללא הצלחות ארוכות טווח.
באופן כללי, אני הרי מקדמת את האג'נדה שניתן להיראות טוב בכל גיל, מידה ומשקל, אבל אצל אורלי התחילו מס' בעיות בריאות שנובעות מעודף המשקל, והיא החליטה לעשות מעשה. אני החלטתי להצטרף אליה כצופה מהצד ולתת לה במה פה אצלי בבלוג לטובת מי שתרצה.

זהו, פה מסתיימת ההקדמה וההסבר שלי על הפוסטים שאורלי תכתוב ואני מקווה בלב שלם שהיא
תצליח. ובנוסף כולי תקווה, שהחשיפה של אורלי (שאינה קלה בכלל למי שלא רגיל להיחשף), תועיל
למי שזקוק/ה לה.
הילדה הכי יפה בגן...
מיומנה של מכורה...
אני אורלי, בת 34, הכל התחיל לפני 14 שנים, בחורה בת 20 שזה עתה השתחררה
מצה"ל, מאושרת ושמחת לבב, באותה תקופה שמרתי על הבריאות והגזרה באדיקות רבה,
אכלתי בצורה מסודרת, מאוזנת ובריאה ואפילו הקפדתי לשמור על כושר. ואכן נראיתי והרגשתי
מצוין! אבל אז (רבות מכן בוודאי מכירות את התופעה) הכרתי את בעלי שיחיה, וברגע שהתחלתי
להרגיש ממש נוח במערכת הזוגית, התחלתי לפנק את בן הזוג ואת עצמי (בעיקר את עצמי)
בכל אותם מאכלים רווי שומן, קלוריות "ושאר ירקות" הערבים לחך ופחות לבריאות או לבריות...
כך התחיל המשקל לטפס ומצב הבריאות להידרדר. במשך שנים ניסיתי לאזן את התזונה שלי, אך,
ללא הצלחה. ירדתי במשקל ועליתי כפליים, שוב ירדתי ושוב עליתי ובעיקר הרגשתי רע.
לא משום שלא "הצלחתי" לאהוב את עצמי כפי שאני, ההפך הוא הנכון, אלא משום שפשוט לא
הרגשתי טוב (קשיי נשימה, כאבי גב, כאבי ראש תכופים, עייפות כרונית  ותחושת כבדות כללית)
ולא הצלחתי להתעלות מעל הרצון לזלול ולהתבטט (מלשון "בטטה") מול המחשב והטלוויזיה.
מה לא ניסיתי? מה לא עשיתי? הכל! ביקרתי בכל קבוצות התמיכה למיניהן שקיימות בארץ,
נפגשתי עם התזונאית של קופת החולים, ניסיתי לבד, ניסיתי ביחד, ניסיתי וניסיתי וניסיתי....
ללא הצלחה. לאחר כל כישלון, הגיעה התקופה בה ממש ריחמתי על עצמי בעקבות ה"סבל" שעברתי
בחודש (במקרה הטוב...) בו השתדלתי מאוד להקפיד על תזונה בריאה ועל פעילות גופנית,
ומאחר שהרגשתי ממש "מסכנה" הענקתי לעצמי את "מתנת" ה"אכלי כפי יכולתך"... כך
נראה העשור האחרון. (כמובן שבין היתר הספקתי גם להינשא, לסיים תואר ראשון ולהביא לעולם
תאומים מקסימים, ברוך השם).
אז כן, אני אורלי ואני מכורה לבורקסים, לפיצות, לגלידות, לשניצלים, לפסטות ולכל שאר
המאכלים הטעימיייים האלו. כן, כן... אני יודעת, "מותר ואפשר לאכול הכל, העיקר לשמור על האיזון".
אבל אני לא מצליחה לשמור על איזון, אני אוהבת לאכול מהכל, כמה פעמים ביום, בכל יום!
אז מה עושים?? שוב מנסים ביחד, לחוד, בקבוצות... שוב כישלון, שוב "בולמוסי אכילה",
שוב לנסות? איש חכם פעם אמר, אני לא זוכרת מי ומתי, שהמדד הטוב ביותר לחזות את העתיד
הוא להביט אחורה, אל העבר. האם ניתן לעשות שוב אותו דבר ולקוות שבפעם הבאה נצליח.
כנראה שלא. התחלתי לחשוב, מה עוד לא ניסיתי, היכן כף רגלי טרם דרכה? ומצאתי את מכון אברהמסון.
המכון מתמחה בגמילה מהתמכרויות שונות. התחלתי לחקור וגיליתי שלמכון הצלחות רבות
בהתמכרויות הדומות לאלו שאני סובלת מהן. התמכרות לכל מה שטעים, כלומר כל מה שיש
בתוכו גלוטן או סוכר (או הכי טעים: גלוטן וסוכר גם יחד). החלטתי לעשות צעד ולנסות את השיטה.
קבעתי פגישה במכון. במכון פגש אותי המטפל, וערך איתי שיחה בה הוא מסביר על השיטה, על
תהליך, על גלוטן, סוכר ומה שביניהם. לאחר השיחה, הובלתי אל חדר הטיפולים, בו המטפל
הזמין אותי לשבת, לאחוז אבני קריסטל, לעצום את העיניים ופשוט להירגע. במהלך 20 דקות לערך
המטפל ביצע סביבי טיפול אנרגטי שמטרתו לגרום לי לחוש פחות צורך באכילת מוצרים שיש בהם
גלוטן או סוכר ובכך להקל עלי, למעשה, להתמיד באכילת מאכלים מזינים ובריאים יותר. הטיפול נעים
ומרגיע מאוד. לאחר הטיפול קיבלתי ספר מתכונים עב כרס ובו מתכונים רבים המותאמים לשיטה
וכן תפריט לחודש הראשון. בתפריט חמש ארוחות נטולות גלוטן וסוכר, ליום. עוד נאמר לי,
כי במידה ולא אחוש בשינוי בצורך באכילת מוצרים עם גלוטן וסוכר בשלושת הימים שלאחר הטיפול,
ניתן וכדאי  לקבוע טיפול נוסף ללא תשלום, ולמעשה, המכון נותן תמיכה וטיפולים ללא תשלום במשך
שנה שלמה.
אז כל מה שנותר הוא לאחל לי בהצלחה ולבריאות!


וזו אורלי בתחילת התהליך 
(ואל תטעו, אני מאד סקפטית לגבי תהליכים כאלה, ולא אהסס לכתוב גם אם התהליך לא יצליח):




ביי בינתיים ונשיקות ממני ואל תשכחו שכמו תמיד, אני כאן בשבילכן בבלוגבפייסבמייל,
בטלפון ובבית הקפה הקרוב. אל תתביישו ושימרו על קשר! 

לא רוצה להפסיד אפילו פוסט אחד?  כדאי להצטרף אלי לרשימת התפוצה ממש פה
למעלה בצד שמאל בכפתור JOIN ME הכחלחל. למי שאין ג'ימייל דרך BLOGLOVIN 
(הציור של האישה העירומה).  וכמובן לעשות LIKE לעמוד הפייסבוק!