5.8.2016

"נשים גדולות" יש לנו אופנה בארץ?

לפני כשבועיים עלתה ב"הארץ" הכתבה: "נשים גדולות, פלוס-מינוס: הטעות הענקית של חברות האופנה". בתמצית, עלתה בכתבה בעיית טווח המידות הצר ברשתות האופנה הישראליות והבינ"ל בארץ. כשמידה 42 היא המידה הגדולה ביותר, הפרזנטורית של הרשת  היא במידה ממוצעת 36 וכשהרשתות מפחדות לפרסם לשמנות פן יתפסו כ"לא סקסיות" מספיק לקהל הקונות הרזה, אז למעשה אין אופנה שמנה/גדולה / מלאה (you name it), בישראל. ההמלצות כמובן היו לרכוש באינטרנט מאתרים כמו אסוס למשל.
התגובות לכתבה לא איחרו להגיע ונעו בין: "צודקים 100%, אין אופנה לשמנות בארץ, רק בחו"ל", לבין: "יש המון אופנה בארץ, רק תנו צ'אנס למעצבות הצעירות ולבוטיקים שמייבאים אופנה גדולה".
ומבחינתי? האמת היא איפה שהוא (כמו תמיד) באמצע. לא שחור ולא לבן (מי אמר  50 גוונים של אפור ולא קיבל)?
נכון, האתרים החו"ליים מציעים מגוון רחב של מידות ומחירים: מאסוס המוכרת (שאני כנראה היחידה בעולם שלא סובלת אף פריט שאני רואה באתר), דרך מייסיס היותר איכותית ויקרה ואפילו איביי/אלי אקספרס הזולות שניתן למצוא בהן בינות לבגדי סיניות מינייאטוריים גם מציאות לא רעות במידות יותר נדיבות.
אבל מצד שני, התפתחה כאן בשנים האחרונות תרבות פלאס סייז מכובדת: כמות בלוגי האופנה המלאה, מגוון האירועים אשר מאגדים מעצבות ובוטיקים במידות גדולות (כן, גאלה עשתה פה שינוי פנומנלי בשוק) ועוד.
אז נכון, עדיין אין את מלוא מגוון המידות במלוא מגוון המחירים בכל החנויות. וכן, לפעמים טוב ומשתלם לקנות בחו"ל, אבל אסור לשכוח גם לתת את הקרדיט הענק לתעשייה שלנו, הישראלית!

וקצת מהזמן האחרון:
טלי אימבר- נכון, כבר העלתי את השמלות הללו מיליון פעם בבלוג ובפייס שלי. אבל מדובר בשמלות שמצליחות לשמח אותי בבקרים שאין לי חשק או מוזה להתלבש. ואם אני למרות כל הבגדים שיש לי (ויש לי)... ממחזרת בגד כ"כ הרבה פעמים, זה אומר הכל!






טליה- מעצבת ישראלית מואי כייפית שלהגיע אליה לחנות בבית טפר זה כמו להיכנס לתוך חלום מפנק (וחוץ מזה שהיא מוכשרת לאללה, היא גם סופר מצחיקה). בעיניי, מעבר לכל הבגדים בעיצוב של טלי, לחצאיות שלה אין תחליף! 
את החצאית הוורודה שילבתי עם חולצת מיקי מאוס מפריימארק (חו"ל -זוכרים)? ואת הכחולה- עם חולצה מ-H&M מהארץ.



חוץ מהחצאיות המעולות של  טלי, היא הפציצה השנה בשמלת מקסי מבד שאין מספיק מילים לתאר עד כמה הוא ענוג ומתוק ומתאים לאוגוסט הישראלי. שלמות שלמות שלמות! (סנדלי הזברה הכה מפתיעות שייכות לקרוקס)


בוטיק- על NOEMI כבר כתבתי פוסט סקירת קולקצייה בעבר, אבל הפעם נעמי אהובתי, הצליחה לקרוא את המחשבות שלי (ויש לציין שבאוגוסט עם החום הלחות והחופש הגדול, המחשבות שלי לא משהו מרנין בלשון המעטה), והביאה לבוטיק שמלות אובר סייז מפנקות, מדליקות מבדים נושמים ומלטפים. כך שהשמלה הזו פשוט קראה לי ממרחקים. ותוסיפו על כל הטוב הזה שיש לה גם נקודות וכיסים והיא א-סימטרית! פשוט אושר עילאי!


ממעצבות ובוטיקים, לאתר אונליין ישראלי שהפתיע אותי לטובה מבחינת מידות, מחירים ואיכות: מידות. תענוג אמיתי:  אופנת נשים במידות 42-54, משלוחים והחזרות חינם ואפשרות החזרה שנה מיום הקניה. מי צריך יותר מזה????
את החצאית מבד הפיקה הכל כך צבעונית ומשמחת הזו, כבר שילבתי בעבר עם גופיה לבנה, שחורה ולדעתי השילוב הבא יהיה עם גופייה מוזהבת.


ואחרונה חביבה, תמנון- רשת אופנה ישראלית שהחליטה בחוכמה רבה להגדיל את טווח המידות (רמז... מידות 42,44,46 נעלמות ראשונות מהמדפים). רכשתי מהרשת חולצת ווסט ג'ינסית שאני פשוט מתה עליה וכבר שולבה במיליון אאוטפיטים שונים.
עם מכנסיים שחורים של המעצבת הדס אביקזר - מוטיפ (האישה שעושה את שמלות האובר סייז המושלמות בתבל).


באאוטפיט ג'ינס על ג'ינס, עם מכנסיים שנרכשו ב-C&A. אני חייבת לציין שמכנסיים הרבה יותר קשה לי למצוא פה מאשר בחו"ל. 


שימו לב לקלאץ' המושלם שקנתה לי אשתי האהובה, של JUSTB




אז זהו, יצא שחפרתי... בכל מקרה, אל תמהרו להספיד את העשייה והתעשייה הישראלית בכל מה שנוגע לפלאס סייז ומצד שני, אל תבטלו רכישות און ליין ובחו"ל.
והכי חשוב, תהינו מכל רגע החיים קצרים מידי ומזיעים מידי בשביל לסבול!!!

נשיקות (בלי חיבוקים! חם לי!),
ענת.